קורס NLP גשטאלט

השאירו פרטים ונשוב אליכם

 

מס' מפגש

   תוכן המפגש

1.       

פיתוח החישה - כיצד לאסוף מידע על המציאות ממחשבות, תחושות בגוף ורגשות של איש המקצוע, ולהשתמש בהם בתהליך אבחון הבעיה

2.       

דמות ורקע - לדעת לקרוא "בין השיטין". ולזהות את הנושא העיקרי בפגישה

3.       

מהי המידה - לעשות את מה שמתבקש ולא יותר או פחות ולסמוך על התהליך

4.       

ניהול האנרגיה האישית. לא להתיש את עצמי, או לדחוף אחרים עם האנרגיה שלי

5.       

ללמוד להיות עם השני בלי מילים, לדעת לשתוק, וללמוד את סוד העיתוי המדויק

6.       

חשיבת על (מטה חשיבה)- קבלת החלטות בזמן אמת, מה הדבר הכי יעיל לעשות בכל רגע נתון. פיתוח הקשר עם האינטואיציה

7.       

תמיכה עצמית, נשימה וקרקוע, עבודה מתוך חוויה של משאבים וביטחון בעצמי

8.       

כלים לפיתוח יצירתיות בעבודה עם אנשים.

9.       

פיתוח מודעות עצמית - זיהוי התבניות שלי כאדם וכאיש מקצוע, מהן האיכויות שיש להגביר בתקשורת, וממה להימנע

10.   

פיתוח היכולת להכיל ללא שיפוט, ביקורת או ידיעה, ולשהות עם "מה שיש"

11.    

איך "לקרוא" אנשים באמצעות שפת הגוף שלהם, ומה ניתן ללמוד על דרך החשיבה שלכם מהכיוון אליהם הם מביטים (רמזי עיניים, חדות חושים, וחוש דומיננטי)

12.   

4 טכניקות ליצור כימיה בינאישית עם כל אחד. טכניקות ראפור (כימיה) הצטרפות והובלה.

13.   

שפה - להיות אומן בשימוש בשפה. להתאים את השפה לחוש הדומיננטי של אדם, טכניקות שפה השפעה, מודל על (מטה מודל) - מודל לחקירת בעיה, מילטון מודל- להכניס את המונחה למצב של דמיון מודרך, ולהעביר מסרים וסוגסטיות ישירות לתת מודע.

נושאי הלימוד בתוכנית חולקו לשלושה היבטים שבאופן סינרגי משפיעים ומשפעים זה מזה ויוצרים את השלם שהוא איכות תהליך השינוי – מערכת היחסים, איש המקצוע, מונחה.

 

מערכת היחסים בין איש המקצוע למונחה -  המרחב שבין

מס' מפגש

תוכן

 

1.       

פנומנולוגיה - תיאור מול פרשנות. תעודת הביטוח של קשר אנושי בגובה העיניים

 

2.       

קונטקט - "כשהליבה של אדם אחד פוגשת את הליבה של אדם אחר"-  להיות בחיבור תוך אישי ובין אישי ובאמצעותו לסגור "עניינים לא גמורים" מהעבר ולהתפנות להגשמת העתיד

 

3.       

סגנונות מגע -  התבניות של כל אדם המרכיבות קשר אנושי, ומה קורה כשתבניות הקשר של המנחה פוגשות את תבניות המונחה

 

4.       

איכות הדיאלוג הגשטאלטיאני. ושימוש בקשר אנושי יכול ככלי עבודה בשינוי

 

5.       

התיאוריה הפרדוכסלית של השינוי -  למצוא את המרחק המדויק מהמונחה

 

6.       

מעגל החוויה האנושית ככלי לאבחון והתערבות

 

7.       

ההתנגדות של המונחה לשינוי או למנחה -  סימן לכוחות ומשאבים. איך רותמים אותם בחזרה לתהליך.

 

 

 

מונחה - כלים וטכניקות בתהליך השינוי

מס' מפגש

תאריך

תוכן

1.       

הצעד הראשון של השינוי

כללים להצבת מטרה בנויה כהלכה, סוגית האקולוגיה בתהליכי שינוי, רמות לוגיות, מודל וולט דיסני ליצירת עתיד

 

2.       

טכניקות לשינוי הרגלים

א. הפקת אסטרטגיות של אדם (דרך פעולה שמובילה לתוצאה מסוימת), מודל TOTE. הקשר בין אסטרטגיה לבין תבנית

ב. עגינה = התניה. סוגי עגינות-  הערמת עוגנים, מיטוט עוגנים, שינוי התניה שלילית, עגינה מרחבית. באיזה מצבים כדאי לבצע עגינה

 

3.       

טכניקות לשינוי תפיסות (עבר)

א. אמונות- איך אמונות נוצרות, איך לזהות אמונה. טכניקות לשינוי אמונות

Map across

ב. סאב מודליטיז -  איך משנים את מאפייני החוויה והזיכרון שלנו

ג. שינוי התגובה שלנו כלפי העבר -  קו זמן לאמונות / לרגשות לא נעימים

ד. קטבים - עקרון מארגן של המציאות

 

4.       

שחרור מפוביות ופחדים

 

5.       

טכניקות למערכות יחסים:

א. איחוד החלקים לקונפליקט פנימי

ב. עמדות תפיסה -  קונפליקט עם מישהו אחר

ג. הכיסא הריק - טכניקת הדגל של הגשטאלט לקבלת החלטות, עבודה עם רגשות, קונפליקטים תוך ובין אישיים, נושאים של אבל פרידה וסיום.

 

6.       

טכניקות לשינויים רגשיים מהירים

 סוויש, ורפריימינג

 

7.       

טכניקות ליצירת עתיד

א. קו זמן -  מיזוג מטרה אל העתיד

ב.  אסטרטגיה בהשגת מטרה בעתיד

ג. איך ליצור תמונת עתיד מנצחת

ד. ניסוי -Experiment

 

8.       

סימולציה מסכמת

 

9.       

סימולציה מסכמת – המשך

 

10.   

מבחן מעשי