83
דף הבית   >   מרכז תוכן   >   מה כן לעשות בימי קורונה-אולגה צוקרמן

מה כן לעשות בימי קורונה-אולגה צוקרמן

מה כן לעשות בימי קורונה-אולגה צוקרמן

ראוי שנעצור, נתבונן פנימה ונבחר באופן מודע מה כן אפשר לעשות וכיצד כן ניתן להתמודד במציאות כפי שהיא

1 .במקום לנתח תרחישים עתידיים אנו נעשה אבחנה בין שליטה להשפעה. נסכים לוותר על מה שלא בשליטה שלנו. אנחנו לא יכולים לשלוט על אחרים וגם לא על מתי הקורונה תיגמר. יש לנו את האחריות על עצמנו. ולכן עוזר לקבל את הדברים שאנחנו לא יכולים לשנות ולהתרכז בדברים שיש לנו השפעה עליהם. לדוגמא מערכת יחסים שלנו עם עצמנו ועם בני הבית שלנו. מה אנחנו בוחרים לעשות בזמן שיש לנו? כיצד אנו מתייחסים לגוף שלנו בזמן הזה? מה הצרכים שלנו כבני הזוג וכיצד אנחנו יכולים לתמוך אחד בשני?

  1. לשים לב להתרחשות בהווה. יכוליות בשל פיטורין ,סגירת בית ספר כל השגרה בבית השתנתה ואולי בימי קורונה חלק מההורים מוצאים את עצמם בתפקידים חדשים עבורם. אולי זה שעבד היום בבית . להיות בהתמסרות לדרישות של היום יום תוך כדי בדיקה מה הצרכים של כל אחד.
  2. לעודד הרגעה עצמית. ולשריין ביומן זמן קבוע "למלא את המצברים". מדיטציות, דמיון מודרך, מיינדפולנס, כל דבר שהאדם יודע שיעזור לו להרגיש איזון פנימי.
  3. לקדם תחושת מסוגלות אישית. להחזיר תחושת ערך עצמי. בדרך כלל זה אפשרי כאשר אנו אקטיביים ועסוקים בעשייה. בעצם זה כמו להפוך את ההישרדות להתפתחות: להשקיע את האנרגיה האישית בעשייה משמעותית לפי הראיה הסובייקטיבית של כל אדם . זה יכול להיות תחביב שנשכח מילדות, חוג אימא בת שלפני קורונה תמיד נדחק הצידה, הכנת פעילות משפחתית ייחודית למפגש משפחתי בימי ההסגר, לעזור למישהו אחר, להתנדב. להיות בעשייה . כי הרי התירוץ " אין לי זמן" לא בתוקף יותר.
  4. להשקיע באיכות קשרים חברתיים. דווקא בימים בהם אין מפגשים . כדי לשמור גם על בריאות נפשית ולא רק פיסית חשוב לחלוק, להתאוורר, לצחוק לתמוך ולהיתמך. וגם להשתמש בחוש ההומור כדי להקליל את האווירה.

טיפים לישום מיידי:

  1. לייצר עוגנים ביום יום כדי לבנות חוויית רצף ושגרה. ליצור איזון בין הרצון במרחב אישי לכל בן בית לבין הרצון בלכידות המשפחתית. זמן פרטי נפרד של הורים, זמן משחק עצמי של ילדים. במשפחות עם ילדים להחליט על זמנים לפעילות משפחתית , איזה ארוחות אוכלים כולם יחד וגם מתי זה זמן לזכות במרחב אישי ( לשמור על מרכיב של אינדיבידואל בתוך היחד המשפחתי). זמן ללמידה, לפעילות גופנית. לשיחות של הילדים עם חברים .
  2. 2. לשריין ביומן זמן למלא מצברים: מדיטציות, קריאה, סריגה. לדבוק בהרגלים מהשגרה הקודמת כמה שניתן: כמו שימוש ביומן, טיפוח אישי, תקשורת מכבדת או לחלופין לזהות מה כדאי לחזק.
  3. לעשות דברים להגברת שמחה פנימית. לייצר חוויות של צחוק ושחרור במרחב הביתי.
  4. להיות אקטיבי ביצירת עיסוקים לעצמי וגם לבני הבית. לאפשר לילדים להיות פעילים בבישול ארגון הארוחות, לאפשר לאחרים לתרום וגם להשקיע בעזרה לאחרים. אנשים סביבי שיכולים להיתרם מההתעניינות שלי בהם.
  5. ליצור זיכרונות חיוביים מהתקופה ולתת תוקף לסיפור ההתגברות האישי שלנו עם המציאות המורכבת אשר סובבת אותנו. זו תקופה שתסתיים ולנו הזכות לבחור מה תהיה המשמעות של המסע הזה עבורינו.

 

 

אולגה צוקרמן רבין ואני מגשרת ומאמנת לישוב סכסוכים במערכות יחסים. מאמנת מתמחה בגישת אדלר ומרצה בנושאים של דיאלוג בין תרבותי. עוסקת בגישור חינוכי בין תרבותי בין צוותי חינוך  להורים דוברי רוסית.

 

למאמרים נוספים