כניסת מאמני ומגשרי גומא
שם משתמש:   
סיסמא:
חייגו עכשיו: 1-800-366-116
מרכז תוכן       
גומא - מרכז גישור ואימון אישי - מרכז תוכן
 

עקב אכילס או סתם תירוץ- הדחיינות המודרנית

ענת שטיינברג, מאמנת לתדמית, רושם ראשוני ושפת גוף / 2016-02-15

בחלק מהמקומות על הגלובוס יש הנוטים לקרוא לה מחלת המאה ה-21 תחברו את זה יחד עם הנגישות הוירטואלית

לכל דבר יחד עם צמד המילים "אחרי החגים" וקיבלתם את המעכב האולטימטיבי – הדחיינות!

הדחיינות היא התנהגות המאופיינת בהימנעות מביצוע פעולה או מטלה, יש המקשרים אותה לחרדה חברתית, דיכאון או

פרפקציוניזם.

מי לא מצא את עצמו חושב " אתחיל דיאטה אחרי החגים", "אתחיל את העבודה לאוניברסיטה בערב לפני ההגשה" ,

וזה עוד הרבה לפני שנגענו בדברים הקטנים שאנחנו נוטים לא לעשות כאן ועכשיו, אלא לדחות לאחרי הספ"ש, לשבוע

הבא, ליותר מאוחר, וכל זאת אנחנו עושים בצורה מניפולטיבית ונהדרת הבעיה היא- שאנחנו פוגעים רק בעצמנו.

"אסיים לראות את כל הפרקים של הסדרה התורנית ואז אתפנה ל..."

- דחיינות עקב גורם פיזיולוגי, כאשר יכולת סינון הגירויים המפריעים והניהול העצמי יחד עם יכולת התכנון נפגעים

בספרות מוזכרות 3 סיבות לדחיינות:

ובמקביל פוגעים ומאתגרים את הדחיינות.

- דחיינות פסיכולוגית המקנה את ה"רשות" לתירוצים - הימנעות מראש ממצבים בהם סבורים כי ניכשל.

- פרפקציוניזם, החשש מהערכת כישורים ויכולות שלנו על ידי אחרים, יכולה גם כן לעורר דחיינות.

כמו כל תכונה, דחיינות ברמה מסוימת בהחלט מקובלת ולגיטימית הבעיה מתחילה כשהדחיינות משפיעה על אספקטים

אחרים בחיי הפרט.

אז מה עושים? תזהו את מקור הדחיינות, אני מתמקדת ב-3 שכיחים:

1. דחיינות הנובעת מחשש לתוצאות:

מה יקרה אם אכשל? אני לא מבינה בכלל למה הזמינו אותי להעביר את ההרצאה הזאת? אחרים מתאימים

יותר לתפקיד.

זה הזמן להפוך את החשש השלילי לתוצאה חיובית וממש להגיד לעצמכם עדיף בקול:

"מה יקרה כשאצליח"

"אני מבינה למה הזמינו אותי להעביר את ההרצאה"

"אני מתאים לתפקיד הזה"

2. דחיינות הנובעת ממחסור בהנעה פנימית:

תמצאו מה מלהיב ומעניין אתכם, תחשבו "מה יוצא לי מזה" אם ניקח לדוגמא עבודה על תזה- ה"מה יוצא לי

מזה" יכול להיות סיום התואר, קבלה לעבודה מסוימת ואולי אפילו לטובת אלו שמושכים כמה שנים את

התזה- סוף לתשלומים המיותרים למוסד הלימודים.

3. דחיינות הנובעת מחוסר יכולת לתכנן את הזמן נכון:

צריך להבין מה בדיוק מונע את התכנון- האם השעות הפרודוקטיביות הן בערב ולצערכם אתם אמורים

האם בשעות הבוקר בהן אתם הכי יעילים אנשים כל הזמן נכנסים אליכם/מתקשרים וקוטעים את רצף

להפיק את מירב התועלת בבוקר?

הפעולות והמחשבה?

האם קיימות הרבה הסחות דעת מסביב (פייסבוק, מיילים, ערימת כלים בכיור).

אחרי שזיהיתם את הגורם ניתן לבודד אותו ולעבוד נקודתית.

כמה טיפים:

- תיעזרו באחרים לעבודות שמעכבות אתכם, יוצרות פקק ביום או לא מאפשרות לכם להתקדם.

- תתחמו שעתיים עבודה בשעות היום הידועות כפרודוקטיביות אצלכם ואל תאפשרו לאף אחד

להפריע לכם (תנתקו טלפונים, אל תיכנעו לפייסבוק ומדיה אחרת, ותבקשו שבמשרד לא יפריעו לכם

- תתחילו את היום מהדברים שהכי קשה לכם לעשות (ספורט, יצירת ארכיב מסמכים, עבודת ניירת שלא נהנים ממנה וכו').

בשעות האלו).

ענת שטיינברג, מאמנת לתדמית, רושם ראשוני ושפת גוף

קראתם? נהנתם?

מוזמנים לעקוב בסלונה\ פייסבוק- "עוד אחת רק עם טוויסט"

https://www.facebook.com/shmoozing/

http://saloona.co.il/shmoozing/