כניסת מאמני ומגשרי גומא
שם משתמש:   
סיסמא:
חייגו עכשיו: 1-800-366-116
מרכז תוכן       
גומא - מרכז גישור ואימון אישי - מרכז תוכן
 

אסטרטגיית היום שאחרי

הדר זוהר - מנהלת קהילת המאמנים  / 2015-05-16

העולם לא מחכה לנו, זו עובדה.
אנחנו נפגוש אותו ונייצר בו הזדמנויות והצלחות, זה האתגר.

מזל טוב, סיימת את הלימודים, הכשרה, קורסים, עכשיו זה רשמי, אתה מאמן. עברת את תהליך הלימודים, קיבלת כלים, ידע, ויש בך הרבה רצון להצליח. אבל מה עושים עם כל זה? איך מגייסים לקוחות? איך מתקבלים לתפקיד נחשק?

זו בדיוק הסיבה שבחרתי להוביל את קהילת המאמנים של גומא, (הפתוחה לכלל המאמנים שלמדו בכל אחד מבתי הספר בארץ) מטרת הקהילה- לתת מענה לצורך שמתעורר ביום שאחרי הלימודים- לעזור למאמנים להפוך את האימון שלהם לעסק משגשג, להתפתח ולצמוח מקצועית ואישית, להרגיש שייכים ולגדול ביחד.

בזמן הלימודים, הכל נראה ורוד ומבטיח, חשבנו שברגע שנסיים את לימודינו נפתח עסק או נמצא עבודה כשכירים בארגון חדשני בתפקיד מעניין, הרגשנו שכל העתיד פתוח ופרוס לפנינו, אבל אז מגיע היום שאחרי ואיתו הבלבול, חוסר הוודאות ובעיקר הריק הגדול.


איך אני מייצר עבודה ולא מתפזר
?

לצד הצורך להתחיל לגייס לקוחות או להתנייד בין חברות כח אדם ומראיינים שונים.

הראש מתחיל להתמלא שאלות, מה אני עושה עכשיו? איך אני מביא לקוחות? איך ישמעו עלי? איפה אני אפרסם את עצמי? מי אני, מה אני? איזה ניסיון יש לי? מי ישלם כסף עבור מה שאני מציע, כמה בכלל לבקש? לכמה אני ראוי?

כך זה ממשיך ללא הפסקה ואין רגע אחד של שקט מקצועי, אישי וכלכלי.

 

מי מאיתנו שמחליט על הדרך העצמאית, לוקח על עצמו את האחריות לגייס לקוחות, לשרת אותם ולדאוג לתזרים מזומנים המאפשר לו לקיים את העסק לאורך זמן. 

מי מאיתנו שבוחר בדרך של כניסה לארגון, נדרש לעבור ראיונות עבודה, מבדקים, מרכזי הערכה ולייצר פער מול מתחרים רבים בעלי ניסיון ותעוזה.

כולנו נדרשים לשווק את עצמנו מול הלקוח (מעסיק או לקוח קצה) ולגרום לו לבחור בנו, להאמין בנו ולרצות לחבור אלינו בדרך להגשמת הרצונות שלו.

 

בעיצומו של תהליך היציאה לעולם שבחוץ והמעבר מסטאטוס הסטודנט לסטאטוס של בעל מקצוע, עולים לראשנו כל מיני מיתוסים בנוגע לשיווק עצמי, כמו, לא נעים לקחת כסף ממכרים, לא נעים לי להתפאר ולהציג את הניסיון שלי, אני מרגיש לא נח כשאני מספר על האני מאמין שלי, "אין הנחתום מעיד על עיסתו", או במילים אחרות, איך אני אגיד תיקחו אותי-אני טוב, ועוד אינספור אמונות כאלה ואחרות.

 

אז מה עכשיו?

קודם כל תדע שאתה לא לבד, אלה תחושות משותפות לכולם, כולם מפחדים ממשהו, מכישלון או הצלחה.

על מנת להצליח בתהליך השיווק העצמי, יש צורך בתוכנית שיווק מסודרת אשר שמה דגש על יעדים, אפיון השירות/ הניסיון, הגדרת קהלי מטרה וניסוח מסרים אותם תוכל להפוך לשפה שלך אשר מתחברת לעולם הערכים שלך ומביאה אותך לידי ביטוי באופן אותנטי וחיובי.

 

אל תתייאש!!!

בתוך הריצה ושליחת קורות חיים או פגישות עם לקוחות פוטנציאלים, יכולים להיות רגעי ייאוש, אחרי הכל, לא כל מהלך מוביל לעסקה, לעיתים אחרי הפגישה אנו מבינים שהגענו לא מוכנים, שהתקשינו לענות על השאלה "יש כל כך הרבה, אז למה דווקא אתה"? לעיתים ישנה תחושה שדברים לא מתקדמים, שאנו מתפזרים ולא מצליחים להתמקד ולסגור עסקאות, ישנם מקרים בהם אנו לא מגיעים למצב שאין לנו בכלל פגישות עם מתאמנים פוטנציאלים, משהו בתהליך הפנייה לא מתקדם. 

הצעד הראשון הוא פשוט לנשום ולהירגע, לחשוב בבהירות, לא להרים ידיים ולא להתייאש.

הצעד השני הוא להתחיל לענות בכנות על השאלות הבאות:

מה מניע אותי? למה בחרתי במקצוע הזה? במה אני טוב ומיוחד? במה אני שונה מאחרים?

 

אז מה הצעד הבא...???

שאל את עצמך ואת מכריך מה החוזקות שלי? האיכויות שלי? העוצמות שלי?

במה הייתם מציעים לי להשתפר?

שאל את עצמך- מי מושך אותי לעבוד איתו? איזה פלח שוק מעניין אותי? איזה תחומים מעניינים אותי?

מה המחיר שאני אגבה מלקוחותיי? או מה השכר שאני אבקש מהמעסיק?

 

חשוב לזכור:

המחיר/ שכר צריך לגלם בתוכו את הניסיון, שעות העבודה ואת מיצובך מול השוק והתחרות (הן במחיר גבוה והן במחיר נמוך, שתי אסטרטגיות שיווק שונות שנרחיב עליהן בפוסט אחר).

 

אחרי שנכיר את עצמנו, את הכוחות שלנו, את הגורמים המעכבים אותנו, מה מניע אותנו ונגבש את כל אלה לשפה שיווקית, נהיה מוכנים לעשות את הצעד הראשון לקראת הקידום שלנו ומציאת הלקוח הראשון או התפקיד הראשון.

 

מכאן השמיים הם הגבול!!!

 

קהילת המאמנים של גומא נותנת את המענה הכולל להתפתחות עסקית, מקצועית ואישית.

אני מזמינה אתכם המאמנים להיות חלק מקהילה צומחת, משפיעה ומשמעותית.

מחכה לראותכם!!

 

הדר זוהר

מנהלת קהילת המאמנים של גומא

Hadarzo10@gmail.com

054-6750808