כניסת מאמני ומגשרי גומא
שם משתמש:   
סיסמא:
חייגו עכשיו: 1-800-366-116
מרכז תוכן       
גומא - מרכז גישור ואימון אישי - מרכז תוכן
 

הכן גופך לחורף !

אנה נווה לדרמן – מאמנת, מנחה התמחות באורח חיים בריא / 2014-11-15

עונות השנה הן הביטוי לעובדת המציאות הבסיסית שהכל משתנה כל הזמן. ובכל זאת, הימים הראשונים ואולי אפילו השבועות הראשונים של החורף תופסים רבים מאיתנו לא מוכנים. מופתים מהפקקים אחרי הגשם, מהנזילות בתקרה ומחפשים איזשהו בגד עם שרוול ארוך שנשכח משנה שעברה ונשאר בין בגדי הקיץ.

הטמפרטורות יורדות, השמיים מתכסים בעננים, החושך יורד מוקדם. יש נטייה להסתגר קצת יותר בבית ולסתתר מאחורי בגדים עוטפים .ואז גם לאכול יותר מרגיל , לוותר על פעילות גופנית ובאופן כללי להכנס לסוג של תרדמת.

אז קודם כל בואו נכנס לפרופורציות. מדובר בחורף הישראלי. מספר הימים בהם ממש אי אפשר לצאת החוצה הוא קטן מאד והטמפרטורות..לא יורדת מתקרבות ל 0 במרבית אזורי הארץ , לפחות לא בשעות היום. ובכל זאת-כבר יש שפעת , וכבר מתחילה רגישות בגרון  וגם מצב הרוח מתחיל להיות קצת ..אולי רק קצת מלנכולי אצל חלק מאיתנו.

יש כמה דברים שכדאי לעשות כדי לעבור את החורף בשלום ובבריאות מיטבית:

  1. להקפיד על תזונה טבעית ובריאה. מאד מפתה ל"התחמם" בטוסטים ושאר "גוד'יס". עיברו לדגנים מלאים אם אתם חייבים מזון מבושל, מרק ירקות ללא אבקת מרק, דייסת שיבולת שועל מבושלת במים אלה דוגמאות למזונות מבושלים סבירים.את הארוחה החמה אכלו ברב לפחות 3 שעות לפני השינה.  אכילה לא נכונה ורבה מדי , בשעות הערב המאוחרות ובלי מודעות היא סיבה מרכזית לפגיעה במערכת החיסון.

  2. לאכול הרבה פירות. זהו המזון האולטימטיבי לגוף האדם.גם למי שלא מעוניין לעשות שינוי תזונתי מקיף מומלץ לאמץ אכילת פירות במחצית הראשונה של היום. מומלץ לאכול פירות מתוקים (בננות, אפרסמון, אנונה וכד) בנפרד מפירות חמוצים (פירות הדר). אכילת פירות מחזקת את מערכת החיסון, מאפשרת לגוף להתנקות מרעלים ולשמור את האנרגיה רעננה .

  3. ועוד בענייני תזונה-בטעות נדמה שאוכל חם מחמם את הגוף. זוהי אשליה ואכילת אוכל מבושל רב מדי גורמת לעייפות ושיבוש במחזור הדם. תחשבו...טמפרטורת הגוף נשארת 37 גם בארצות הקור. כלומר אין קשר בין הקור בחוץ לטמפרטורת הגוף. עדיף להמריץ את הדופק ולחמם את הגוף על ידי לבוש ופעילות גופנית ולא להיסחף באכילת מזון מבושל יתר על המידה.

  4. מזונות עשירים בויטמין   : C פטרוזיליה, פלפל אדום,קיוי, גויאבה, פרי הדר.כמו חשוב חשוב לאכול פירות עשירים בבטא קורטן: גזר , דלעת, בטטה, דלורית  ולאכול הרבה עלים ירוקים שזו עונתם כמו חסה (לא אייסברג).

  5. שתיה- להימנע מקופאין שזה אומר: קפה ומוצריו,קולה (כולל דיאט זירו וכו),  שוקו, תה שחור וגם ירוק ולהעדיף חליטות צמחים. דוגמא למשקה חורפי נהדר: מים חמים , ס"מ שורש ג'ינג'ר, פלחים מתפוז שלם ומקל קינמון. אפשר להמתיק מעט עם סוכר קנים אורגני.

  6. פעילות גופנית: לא לוותר!! אפילו הליכה של חצי שעה ביום. אפשר גם לקפוץ בבית בדילגית או כל פעילות אחרת ובלבד להניע את הגוף.

  7. להתלבש בשיטת הבצל. כך שאפשר יהיה להתקלף בהתאם לטמפרטורות המשתנות במהלך היום. להעדיף ללבוש עוד שכבה או להתכרבל בשמיכה חמה במקום להדליק מזגן לחימום.

  8. שינה-חשוב להקפיד על שעות שינה. האידאלי הוא להכנס למיטה  בשעה 22:00 ולהתעורר ב 6 בבוקר. אפילו אם לא תרדמו סומכת עליכם שתמצאו עיסוקים הולמים ובלבד שבשעה 22:00 לכל המאוחר תפסיקו את עיסוקי היום.

  9. בכל הזדמנות בלו זמן בשמש ובאור יום.חשיפה לשמש אפשרית גם בחורף הישראלי ואפילו עדיפה.

  10.  להשקיע בשמחת חיים: להדליק מוזיקה, לרקוד (בבית. לבד או עם הילדים), לעשות דברים שאוהבים, להיפגש עם חברים, מסג' וכו'.

  11.  החורף הוא הזמן ללמוד שיטות הרפיה, לתרגל מדיטציה, לנשום.תרגיל: 3 מחזורי נשימה בהם כל נשיפה ארוכה ואיטית מקודמתה. בסיום- 3 מחזורי נשימות איטיות ארוכות ומאד רכות. הנשימה תמיד אך ורק דרך האף וללא מאמץ.

     

    והכי חשוב- להתחבק, לטייל ולהנות מהימים שבהם אפשר לנשום ולהנות מאויר נקי (יחסית...) ורומנטיקה לאור נרות בלי להזיע .

     

    מאחלת לכולם חורף שיהיה בו חמים ונעים בלב ובגוף

    שלכם

    אנה