כניסת מאמני ומגשרי גומא
שם משתמש:   
סיסמא:
חייגו עכשיו: 1-800-366-116
מרכז תוכן       
גומא - מרכז גישור ואימון אישי - מרכז תוכן
 

Stressssss.... הנחש הארסי שבתוכנו

אנה נווה לדרמן - מאמנת ומנחה בכירה / 2014-08-18

בין אם יש סיבות במציאות לסטרס ובין אם לא ממש- בשני המקרים הסטרס הוא התגובה שלנו למציאות. לפעמים חשוב לחקור, להתובנן, להתאמן ולשנות הרגלים חשיבתיים שהתוצאה שלהם היא תחושת סטרס ברגש ובגוף.

ולפעמים אפשר להיות ניייקי –JUST DO IT

כמה רעיונות לנייקי. פשוט לעשות:

  1. להתנועע. תנועת הגוף מזרימה הורמונים סותרי מתח. הכי גרוע זה לרבוץ מול הטלויזיה ולמלא את הראש בעוד מחשבות מעבר למה שהוא מייצר גם ככה. התנועה ,מנערת את המחשבות מהראש.. אז...להעלות דופק. כל פעילות אירובית מבורכת. החל מהליכה, ריצה, לשים מכנסי יוגה ולעשות יוגה, לעלות ולרדת את מדרגות הבית..כל דבר.

  2. מוזיקה - לשים מוזיקה שמחה עם מילים אופטימיות.

  3. להיפגש עם אנשים נעימים. כשנמצאים עם עוד אנשים שומעים פחות את המחשבות המלחיצות וזה מציף תחושות נעימות.

  4. הרפיה - טכניקות הרפיה למיניהן כמו דמיון מודרך למשל. באינטרנט וביוטיוב יש היום המון מדיטציות מונחות (למעשה דמיון מודרך). מומלץ!!!

  5. תזונה- הכלל בתזונה הוא לשאול האם מה שרוצים לאכול זה גם מה שצריך. בד"כ בזמני סטרס רוצים פחממות ריקות או להפך- נכנסים לחסר ולא אוכלים בכלל. הכי טוב להרבות בפירות ובירקות וגם לשתות המון מים. לאכול לאט לאט וליהנות מכל ביס. אפשר לשלב תזונה עם סעיף החברים והמוזיקה - להכין ארוחה בריאה ולהזמין חברים כשברקע מתנגנת מוזיקה נעימה.

  6. נשימה - לעצור פעם בשעה ולשים לב לנשימה. בדרך כלל בזמן מתח הנשימה קצרה ושטוחה. באופן מודע - להאריך את הנשימה ולהעמיק אותה.

  7. שינה - אין די מילים להרבות בחשיבות השינה. גם אם השינה לא רגועה - להיות במיטה. אם קשה להרדם, אפשר לקרוא. להקשיב למוזיקה ולעשות תרגילי הרפיה. אבל להיות במיטה לפחות 7 שעות בלילה.

  8. מגע - כמה שיותר. להתחבק. לקבל טיפולי מגע-מסג, עוצמת הרכות, רפלקסולוגיה. שיאצו. הכל הולך ....

  9. צחוק - להחליט שצוחקים fake it till you make it. לעשות פרצופים מצחיקים מול המראה. אם יש ילדים -ל הזמין אותם לתחרות פרצופים מצחיקים. תהיו יצירתיים...כן..צחוק "מלאכותי" גורם למוח להפריש הורמונים של רוגע הנאה ושמחה.

  10. לרקוד לרקוד לרקוד - לבד, עם בן הזוג, עם הילדים. לשים מוזיקה בפול ווליום ולרקוד. שהשכנים ישמעו ויצטרפו גם הם.

וכמובן-כל סעיף קשור לאחר. המוטו:

במקום לחכות שהמתח יעבור כדאי לבצע את עשרת הדברות הללו - תעשו והמתח יחלוף !